Dit is aangeboren. Net zoals homofilie, heterosexualiteit en ouderenfilie.

Het bestempelen als ziekte is middeleeuws. :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou zeggen allebei. Maar het is niet de bedoeling als het echt aangeboren is dat ze zich hier achter kunnen verschuilen. Misschien is hun gevoel ook niet goed ontwikkeld want je zou dan toch schuldgevoel moeten hebben die dan niet werkt.
Of ze komen niet aan hun eigen kind maar wel aan een kind van een ander.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen van beide. Het is een sexuele voorkeur. Hoe sexuele voorkeuren ontstaan weten we nog niet. Het is wel aangetoond dat de hersenen van uitgesproken homosexuelen meer overeenkomsten hebben met de hersenen van de andere sexe dan bij heterosexuelen het geval is. Bij pedofielen zullen de hersenen waarschijnlijk ook wel wat afwijken van 'gangbare' hersenen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De gedachte achter pedofilie vind ik wel ziek, maar om te spreken van een ziekte... het is een aangeboren afwijking die waarschijnlijk niet te behandelen is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hmmm... Pedofilie hoop ik anders is de vraag niet op z'n plaats.het is een aangeboren ziekte.

Een ziekte wordt als zodanig bestempeld, omdat het een negatief effect heeft op de hebber ervan of zijn omgeving.

Het komt voornamelijk voort uit een hormoondisbalans die voornamelijk de drijfveren van een persoon beinvloeden.

Het is wat vervelend dat er tegenwoordig zo ontzettend 'politiek correct' lijkt te worden 'gekeken'. Ik zie het meer als 'blind staren' (met spatie). Ja pedofilie is een ziekte en het kan in een enkele keer voortkomen uit aangeleerd gedrag/psychische problemen die niet voortkomen uit lichamelijke problemen.

Ik kwam (tot mijn schrik) een vraag tegen waar naast Pedofilie zelfs Incest 'begripvol' en als mogelijkheid werd verdedigd. Laten we naast ons poldermodel, wel ook de realiteit in het oog houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik neem aan dat pedofilie deels aangeboren en deels aangeleerd is. Maar zeker geen ziekte
Net als andere sexuele voorkeuren. Een homo is ook niet ziek vanwege zijn voorkeur.
Het enige nadeel is dat pedofilie strafbaar is. En je dus niks kan en mag doen met je aangeboren gevoelens. Daardoor zal je het moeten behandelen alsof het een ziekte is, om te proberen anders te gaan denken over pedofilie.
Zo zijn er nog veel meer sexuele voorkeuren die echt niet door de beugel kunnen.
Seks met dieren bijv.
Of verkrachten (jongeren en bejaarden)

En die zullen ondanks dat het (deels) aangeboren is ook allen behandeld moeten worden als zijnde ziekte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pedofiele gevoelens zijn aangeboren, maar de mate waarin
deze tot uiting komen is afhankelijk van iemands opvoeding, persoonlijkheidsontwikkeling en omgeving.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier is veel onderzoek over pedofilie gedaan. Er bestaan ook veel verschillende theorieën.

Enerzijds zijn er onderzoekers die menen dat het biologisch is en dat testosteron de boosdoener is. Eén van de mannelijke geslachtshormonen zou voor afwijkend gedrag zorgen. Dit is niet genetisch aantoonbaar.

Het merendeel van de onderzoeker geven als verklaring dat het een 'ziekte' is. maar ook bij deze visie is men het niet eens over de oorzaken: Het zou door seksueel misbruik kunnen komen; het zou door een verstoorde relatie met de ouders kunnen komen; het zou door psychische en emotionele onrijpheid kunnen komen; het zou door seksuele dominantie kunnen komen.

Kortom: Er is nog weinig duidelijkheid over de oorzaak!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rare vraag. Ik wil er niet echt op antwoorden. Wat bedoel je met 'ziekte of aangeboren' Bedoel je dat je in de bus besmet bent door je buurman of dat het aangeboren is?
Pedofilie zit in zeer veel mensen (aangeboren dus), dat weten we in ieder geval wel. Wat het precies doet met mensen weten we niet. Het is ook duidelijk, dat de meeste pedofile aktiviteiten van heterosexuele aard zijn, dan witte mannen dit het meest doen (met allelei kinderen) en dat zwarte vrouwen het uiterst zelden doen. Daartussen zit de rest van de wereldbevolking.

Ik heb een hekel, althans ik zie ze liever niet dan wel, aan kinderen, is dat een ziekte of is dat aangeboren?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is helemaal geen rare vraag!
Ontwikkelingspsychologen houden zich al tijden met deze kwestie bezig.
Een ziekte heeft niet altijd met een virus te maken. Als iemand geestesziek is wordt dit ook als 'ziekte' bestempeld.
Is door frustratie aangewakkerd... Is nooit aangeboren, maar gemaakt... en door frustratie aangewakkerd...
Volwassenen zijn niet te vertrouwen, kinderen daarentegen nog wel... (in hun optiek)